poniedziałek, 26 maja 2014

Kartki na Dzień Mamy i smutne pożegnanie.


 
"Ma­ma to miękkie ręce. 
Ma­ma to me­lodyj­ny głos, 
to chucha­nie na uderzo­ne miej­sce. 
Ma­ma to sa­mo dob­ro i sa­ma przy­jem­ność. 
Coś, co dob­rze jest mieć
 w każdej chwi­li życia koło siebie, 
dookoła siebie, gdzieś na horyzoncie".   

Melchior Wańkowicz
  

   Dziś ważne święto dla każdej Mamy, więc ja życzę sobie i wszystkim Mamusiom samych dobrych, radosnych chwil, dumy ze swoich pociech, uśmiechów i całusków każdego dnia, dzięcięcego śmiechu wokół siebie, chwili wytchnienia gdy trzeba :)

Poniżej tegoroczne karteczki dla moich Mam. 






    Miniony tydzień był dla mnie bardzo smutny i stresujący. W środę mój Dziadek trafił do szpitala z podejrzeniem udaru. W sobotę ... pożegnaliśmy go na zawsze ... Czułam ogromny smutek, jakąś pustkę, ale jednocześnie ... ulgę. Dziadek miał 76 lat, ale chorował i cierpiał już od bardzo dawna. Pierwszego wylewu dostał, około dwadzieścia lat temu, a potem były kolejne udary, paraliże, zmiany miażdżycowe, napady padaczkowe, zmiany cukrzycowe, w końcu amputacja nogi, kule, wreszcie wózek. Nie muszę mówić, że do tego dochodziły kolejne leki i co jakiś czas pobyt w szpitalu. Ale wiecie co było chyba najgorsze? Że on ciągle czekał i tęsknił ... Trzydzieści lat temu babcia go zostawiła., tak po prostu z dnia na dzień. Wyprowadziła się i w zasadzie tyle ją widzieliśmy. Na początku, od czasu do czasu nas odwiedzała, w ostatnich latach w ogóle. A dziadek czekał ... Nie było świąt, żeby nie pytał czy przyjedzie ... Nie doczekał się, nie towarzyszyła mu nawet w ostatniej drodze ... Nie mnie to oceniać. Podobno sama źle się czuła.
 Dziadek Czesio był zawsze, odkąd sięgam pamięcią i chwilami aż trudno uwierzyć, że jego pokój jest pusty ... Bałam się tego ostatniego spotkania, a Dziadek wyglądał jakby po prostu spał, wreszcie spokojnie i z lekkim uśmiechem na ustach ... Mam nadzieję, że teraz znowu jeździ sobie na rowerze, tak jak kiedyś, że czyta książkę, tak jak lubił, że opiera się o bramkę i gawędzi z sąsiadem, jak dawniej. 
Jest także w naszych sercach, bo gdyby nie on, nas dziś by tu nie było ...


 

26 komentarzy:

  1. NO właśnie.... czasem śmierć przynosi ulgę. Tęsknimy za osobą zmarłą, ale wiemy, że nie musi się już męczyć. Babcia 5 lat po udarze leżała... w takiej sytuacji śmierć nie jest zła... smutna, przykra, ale nie zła...

    Piękne karteczki dla Mam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację Aniu. Wczoraj przy okazji winszowania Mamy, zajrzałam do pokoju Dziadka, a tam tak pusto...

      Usuń
  2. Wyrazy współczucia... odejście bliskich boli i tak naprawdę czas ran nie zagoi... zawsze będziemy pamiętać, wspominać i niejednokrotnie łza z oka spadnie.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Czasem jest trudno, ale staram się myśleć o tych dobrych chwilach :)

      Usuń
  3. Kochana , bardzo współczuję , tak pięknie piszesz o swoim dziadku a zarazem ze smutkiem , wzruszające jest to ,że tak bardzo czekał na swoją żonę .Ślicznie zrobiłaś karteczki Pozdrawiam cieplutko .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. No niestety czekał na babcię każdego dnia ... Prośby, groźby, nic nie pomagało, nawet w tym ostatnim dniu jej nie było. Nie wiem do końca co się wydarzyło między nimi, ale powinna być - chociażby ze zwykłego szacunku do człowieka.

      Usuń
  4. Karteczki urocze. Wyrazy współczucia, ogromne.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo współczuję. Na pewno Twój dziadek teraz jest szczęśliwy, patrzy na was z góry i czeka na ponowne spotkanie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i ja mam taką nadzieję :) Spotkał się tam pewnie z moim Tatem i razem gospodarzą jak kiedyś :)

      Usuń
  6. Mamy będą zachwycone karteczkami na pewno!
    Czasami śmierć jest wytchnieniem...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak było w tym przypadku Jarzębinko. Aż nadto jak na jedno życie.

      Usuń
  7. Piękne karteczki! Takie delikatne i eleganckie. Przykro mi z powodu dziadka, pewnie tam mu jest lepiej, i pewnie nadal czeka na babcię. Ale póki pamiętamy, to człowiek żyje. Mnie nie raz jeszcze śni się dziadek, przychodzi czasami i pyta o moją żyjącą babcię. Ostatnio np: spytał się czy drewna jej na zimę starczy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że tam jest mu lepiej, nie boli, nie cierpi i jednak mam nadzieję, że już nie czeka i nie tęskni....już wystarczy...

      Usuń
  8. Karteczki są prześliczne, mamy były na pewno zadowolone. Przesyłam wyrazy współczucia. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i za mile słowa o karteczkach i za wyrazy współczucia. Z każdym dniem jest lepiej :)

      Usuń
  9. Anusiu,bardzo Ci współczuję z powodu śmierci Dziadka.Po opisach widać jak bardzo Go kochałaś.Pociesz się jednak myślą że tam gdzie teraz jest ,jest mu z pewnością dobrze i tęsknota za żoną/nieobecną-nie nam ją osądzać/nie sprawia mu już bólu.Karteczki oczywiście piękne.Trzymaj się imiej Dziadzia w swej pamięci jak najdłużej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Danusiu. Dziadek był odkąd pamiętam, nie ma nawet mowy, że zapomnę. Jestem zdania, że każda napotkana osoba zostawia w naszym życiu ślad, Dziadek zostawił swój ślad w moim :)

      Usuń
  10. Cóż poradzić... Trzeba mieć tylko nadzieję, że tam gdzieś jest im po prostu lepiej

    OdpowiedzUsuń
  11. Kochana, karteczki piękne wyszyte i powycinane ciekawe kształty :)
    Przytulam Cię mocno, choć w tej chwili łzy mi spływają po policzkach - myśl, że nasi bliscy po śmierci mają się lepiej, że nie cierpią dodaje nam sił na co dzień. W kwietniu zmarła moja Babcia, więc wiem co czujesz. Trzymaj się.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za ciepłe słowa. Każdy dzień przynosi jakieś takie wewnętrzne ukojenie. Ja również bardzo współczuję Ci straty Babci.

      Usuń
  12. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  13. Karteczki cudne :)
    Ludzie, których kochamy odchodzą, ale pozostają w naszej pamięci na zawsze...

    OdpowiedzUsuń

* DZIĘKUJĘ za czas, który poświęcasz, by do mnie zajrzeć, za odwiedziny i pozostawione komentarze!

* Zastrzegam sobie prawo do usuwania złośliwych lub obraźliwych komentarzy oraz spamu!