piątek, 26 lutego 2021

546. Książeczka na igły :)

Hej, hej!

      Dziś zaglądam na blog z lutowym projektem na naszą zabawę "Kreatywnie Zaszukani". W mijającym miesiącu szukaliśmy zarówno inspiracji, jak i jakichś elementów, które następnie wykorzystamy w projekcie, w kuchennej szufladzie. 

   Moja kuchenna szuflada, a raczej dwie mniejsze, chyba nie mają dna! Czego tam nie ma! Aż strach  zajrzeć, ale zdecydowanie trzeba tam zrobić porządek (wpisane na listę rzeczy do zrobienia!). Z drugiej strony znalazłam w ich wnętrzu skarby w postaci dwóch czerwonych, okrągłych guziczków! 

   I tak, w połączeniu z makami (ostatnio taki zestaw przyleciał od Weroniki), powstał projekt, który marzył mi się od dawna! Moja własna książeczka na igły :)

  Przód okładki, to kawałek kanwy z wyhaftowanymi makami (schemat od Coricamo). Haft wykonany dwiema nitkami Madeiry, na białej kanwie z zestawu, w oryginalnej kolorystyce. 

Kanwa z haftem od wewnątrz zszyta jest z taką dość sztywną, beżową tkaniną z kolorową babeczką. Z tej samej tkaniny uszyłam także tylną część okładki. Obie części okładki mają wszytą w środek owatę i są wiązane zieloną wstążeczką. 

Wnętrze książeczki stanowią filcowe, kolorowe strony. Każda ze stron już teraz zawiera różne igły, czy szpilki. Ale nie jest to na pewno wszystko, co posiadam, bo mam taki brzydki zwyczaj, pozostawiania igieł w motkach, czy bobinkach (nu, nu, nu!).

 Książeczkę zdobią delikatne koronki, naszyty napis, oraz wspomniane guziczki - dwa okrągłe, odnalezione w szufladzie i jeden, w kształcie kwiatuszka, który, chociaż z innego kompletu, to fajnie się dopasował do całości. 





   Mam nadzieję, że książeczka pomoże mi pozbyć się nawyku pozostawiania igieł w nitkach, a przede wszystkim, uporządkuje moje zasoby :) Myślę, że będzie to też wygodne w użytkowaniu, w przeniesieniu, w razie konieczności, a przede wszystkim igły i szpilki trochę "ukryją się" przed wzrokiem mojego najmłodszego smyka ;)


W poniedziałek przywitamy nowy miesiąc, dlatego już dziś zdradzam miejsce poszukiwań marcowych!

Marzec - DAMSKA TOREBKA/PLECAK ;)


Zapewne niejedno w tych naszych torebkach się znajdzie! Aż sama jestem ciekawa jakie projekty powstaną!


Pozdrawiam cieplutko,
Ania z Kreatywnej Jacewiczówki

4 komentarze:

  1. Przepiękna ta makowa książeczka, bardzo lubię kwiatowe motywy, ale maki chyba są moimi ulubionymi...
    Pozdrawiam serdecznie! ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękna książeczka powstała.
    Też myślę o takiej, ale póki co ciągle kończy się na myśleniu.
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Śliczny igielnik :)
    Ta torebka i co w niej będzie...daje do myślenia;)

    OdpowiedzUsuń

* DZIĘKUJĘ za czas, który poświęcasz, by do mnie zajrzeć, za odwiedziny i pozostawione komentarze!

* Zastrzegam sobie prawo do usuwania złośliwych lub obraźliwych komentarzy oraz spamu!