poniedziałek, 21 czerwca 2021

559. Pamiątka IKŚ Piotrka.

 Hej, hej!

   Dzisiejszy post miał być nadal w klimacie pierwszokomunijnym i miało się pojawić haftowane podziękowanie.  Jednak przeglądając zaległe prace, odnalazłam jeszcze jeden projekt. 

   Zamówiona pamiątka powstała już w ubiegłym roku. Początkowo haft był nawet opatrzony datą, tak jak każdy, tego typu. Jednak ze względu na sytuację pandemiczną i odwoływane wszelkie uroczystości, pozostało tylko imię i nazwisko - pamiątka nadal jest spersonalizowana, a jednocześnie aktualna w  momencie, gdy IKŚ się odbędzie (lub odbyła, tego już niestety nie wiem). 

   Schemat haftu, to oczywiście propozycja od Coricamo, nieco zmodyfikowana przeze mnie. Sama dobrałam kolorystykę, nieco ją uprościłam. Zrezygnowałam z kokardy pod kwiatami, dodałam dane personalne chłopca.

Wzór ten miałam już okazję wyszywać i również tam wprowadziłam podobne zmiany.

Całość wyhaftowałan na białej Aidzie 54/10, dwiema nitkami mulin Ariadna. Kontury oraz napisy wykonałam jedną nitką czarnej Ariadny. Kielich, oraz kontury i litery wyszyłam jedną nitką złotego Metalux'a. Zmieniłam kształt hostii (zaokrąglając go), a jej kontur, litery i promienie podkreśliła, wspomniana wyżej, nić. Zrezygnowałam także z żółtego tła wokół samej hostii.

Ujednoliciłam kolory twarzy i włosów w postaci chłopca, a jego alba nie jest w całości wypełniona. Nadałam także chłopczykowi nieco inny wyraz twarzy, i zamiast tego smutnego z oryginału, pojawił się bardziej błogi, delikatny uśmiech. Wszak to wyjątkowy i radosny dzień!

Wszystkie te zmiany, wyszły chyba na korzyść. Efekt "na żywo" wygląda jeszcze piękniej. Złota, metalizowana nić dodaje elegancji. A więc pamiątka idealnie podkreśla ten ważny dzień: jego czystość i delikatność, a jednocześnie podniosłość i bogactwo.


Na koniec dodam, że oprawą zajmie się już sama Zamawiająca.









Pozdrawiam serdecznie,
Ania :)


Ps: Przed nami jeszcze jeden post "komunijny", więc wkrótce na blogu przestanie być już tak monotematycznie. 

1 komentarz:

* DZIĘKUJĘ za czas, który poświęcasz, by do mnie zajrzeć, za odwiedziny i pozostawione komentarze!

* Zastrzegam sobie prawo do usuwania złośliwych lub obraźliwych komentarzy oraz spamu!