poniedziałek, 8 września 2014

Nowy hafcik i czytadła.

   Rewelacyjny weekend za mną! Pogoda dopisała, odpoczęłam, dobrze się bawiłam, aż łapki swędzą, żeby brać się za hafciki ;) A jest za co, bo wrzesień, to miesiąc urodzin dwóch bliskich mi osób. W planach, więc małe wyszywanki. Jedna już czeka na odpowiednią oprawę, większość drugiej także jest, no i chodzi mi po głowie trzecia ... zobaczymy :)
   A tymczasem pamiętacie może tę piękną, zieloną kanwę od Danusi? Oj kusiła mnie, kusiła ... Nawet omal nie doszło do "scen dramatycznych", bo już stałam nad nią z nożyczkami, żeby pociachać na kartki! Ale na szczęście się opamiętałam! A już tak na poważnie szkoda, byłoby takiego rewelacyjnego, dużego kawałka. Trzeba, więc było się zastanowić nad odpowiednim wzorkiem. Pierwsza myśl - kwiaty. Ale one mają zazwyczaj zieleń, więc bałam się, że "zgubi się" na kanwie. I wtedy przypomniał mi się wzór, do którego "wzdychałam" od dawna. I zaczęło się ... i efekty "zaczęcia" bardzo proszę ...





   Taka kanwa to dla mnie spora nowość, bo nie pracowałam jeszcze na takich splotach, ani na kanwie kolorowej. Krzyżyki są drobne, ale oko i ręka bardzo szybko uczą się odległości :) Już mi się podoba, więc Danusiu jeszcze raz buźka dla Ciebie :) Co do schematu, to tematycznie jest on bardzo w moim stylu, czyli przedstawia jeden z moich ulubionych hafciarskich motywów. Haftowanie wzoru zaczęłam od jego dość istotnej części, więc pewnie już się domyślacie, cóż to będzie. Celowo nie podaję jaką wzór nosi nazwę i zapraszam Was tym samym na zgadywANKĘ!

Co będzie przedstawiał hafcik? O jaki wzór chodzi?

Proszę o odpowiedzi w komentarzu pod tym postem.  Schemat posiada swoją autorską nazwę i możecie ją podać. Może to być również, Wasza "domyślona się" propozycja :)
Kto odgadnie, dostanie ode mnie ma @ ten wzorek, lub jeśli go posiada, jakiś inny o podobnej tematyce. 
Myślę, że zgadywANKA nie sprawi Wam problemu, ale niezmienne życzę powodzenia :)

   Jeszcze na koniec wspomnę o czytadłach.  "Myślę, że cię kocham" A. Pearson nareszcie za mną. Kończy się zaskakująco, ale nie przez splot wydarzeń, ale tak po prostu. Wątek, który rozwija się przez 400 stron jest na koniec ciachnięty, dokładnie jak polanko siekierą. Odniosłam trochę wrażenie, jakby autorkę gonił termin i pewnego pięknego dnia wydawca powiedział "Ej, dobra dawaj, bo trzeba drukować" hehe. Tak jak pisałam, gdyby książkę "odchudzić" pomijając niektóre opisy, byłaby naprawdę fajna. Ale to tylko moje skromne zdanie :) 
   Na szczęście po tych dwóch ostatnich niezbyt szczęśliwie czytających się książkach, przyszła ulga hehe. Zaczęłam, a w zasadzie już kończę, bardzo fajną babską książkę "Nikt mi się nie oprze" S.E. Phillips.

"Nikt mi się nie oprze" S.E. Phillips.

Czyta się ją naprawdę bardzo dobrze. On - Pan Idealny, ona - buntowniczka znienawidzona przez całe miasteczko! Może ich coś połączyć? Kto się czubi ... i resztę doczytajcie sobie sami, bo warto!

Dziś na tyle Kochani. 
Pozdrawiam cieplutko, dziękuję za Wasze komentarze, wszystkie chętnie czytam i na wszystkie chętnie odpowiadam :)

26 komentarzy:

  1. Grzechem byłoby pociąć taką kanwę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie tak Oleńko! Chociaż ta zieleń idealnie pasowałaby do kolorów świątecznych haftów.

      Usuń
  2. Dama w kapeluszu z kwiatami? ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Oryginalny kolor bardzo! Na pewno wybrałaś coś idealnie pasującego do tego kolorku :) Ale co....nie mam pojęcia! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A to się jeszcze okaże Jarzębinko, dzięki za niezłomną wiarę :)

      Usuń
  4. Moim zdaniem jak wyżej, dama w kapeluszu na którego rondzie są kwiaty, wzór z jakieś gazetki typu Igłą Malowane.

    OdpowiedzUsuń
  5. dla mnie to Dama z perłami z Coricamo.. z tego co pamiętam w tej serii jest jeszcze dama z różami i dziewczyna z liliami...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kobieta z perłami :), już te perły są tak widoczne, że naprawdę mogli coś innego wymyślić...:)

      Usuń
    2. Bingo Kasiu! To dokładnie ta dama, chociaż Jaglanka ma rację, w oryginale w nazwie jest "kobieta". I zgadzam się Jaglanko, że z tymi perłami, to trochę pojechali hehe.

      Usuń
  6. Ja nie będę zgadywała, bo mam ten wzorek w Haftach Polskich, na pewno na tej nowej strukturze kanwy i jej kolorze, obrazek będzie rewelacyjny. Jak popróbujesz na tej kanwie wyszywać, to nie będziesz chciała wrócić do tej, na której wyszywałaś wcześniej. Dodam jeszcze, że jest polskim produktem kupowanym w metrażu, o szerokości 160 cm, cenowo dość tania, bo niewiele ponad 20 zł za mb.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Danutko, a może mogłabyś mi na @ coś więcej napisać np. gdzie kanwę nabywasz, jaka maja kolorystykę? Naprawdę bardzo mi się podoba i cena rzeczywiście kusząca :)

      Usuń
    2. o ja bym też chętnie dowiedziała się o źródło tej kanwy, bo cena kusząca :)

      Usuń
    3. Dziewczyny kochane, kanwa zakupiona w sklepie z materiałami zwykłymi, oraz firankami, cena jaka jest na dzień dzisiejszy , muszę dopiero sprawdzić, a że sama z domku nie wychodzę, muszę poprosić sąsiadkę o sprawdzenie. Jak będę wiedziała wszystko,o co pytacie, umieszczę informację u siebie na blogu. Z kolorów były :biały, kremowy, zielony i chyba czerwony, na 10 cm 54 krzyżyki.

      Usuń
  7. Zazdroszczę pięknego weekendu, bo nasz był koszmarny... :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że pogodowo koszmarny, a nie osobiście. Słoneczka Aniu :)

      Usuń
    2. Osobiście koszmarny Kochana :( Znalezienie po miesiącu zmarłego brata bliskiej nam osoby, organizowanie całego pogrzebu, sprzątanie domu, jutro jeszcze odkażanie...

      Usuń
    3. Współczuję Aniu. Szczere kondolencje. Człowiek ma wrażenie, że nic go już nie zaskoczy a potem "łubudu" :(

      Usuń
  8. Odpowiedzi
    1. Chociaż nie jest jeszcze za wiele krzyżyków, to póki co mi się podoba. Zobaczymy jak to będzie ostatecznie wyglądało.

      Usuń
  9. Zapowiada się świetny obrazek! Już rewelacyjnie wygląda na tej zielonej kanwie. Jeżeli dowiesz się coś więcej o tej kanwie (zwłaszcza gdzie jest dostępna) to piszę się na takie informacje.:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Zapowiada się śliczny haft, ta kanwa jest inspirująca...pozdrawiam serdecznie...

    OdpowiedzUsuń
  11. Z pewnością będzie coś ładnego :) już inni przede mną odgadli ;)

    OdpowiedzUsuń

* DZIĘKUJĘ za czas, który poświęcasz, by do mnie zajrzeć, za odwiedziny i pozostawione komentarze!

* Zastrzegam sobie prawo do usuwania złośliwych lub obraźliwych komentarzy oraz spamu!