piątek, 5 września 2014

Piątki z Kurą Domową (8) Biszkopt z kremem kokosowym

   

   Co za dzień! Dopiero teraz na chwilkę usiadłam. Dziś mężuś wraca z delegacji, więc miałam ochotę przygotować specjalnie dla niego coś ekstra. Z rozpędu wyszły trzy "cosie" - cynamonowe ciasto z jabłkiem, faszerowane mięskiem ziemniaczki, a skoro one to i babka ziemniaczana. Przepiski na te pyszności w ramach kolejnych "Piątków z ...", a dziś zapraszam na biszkopt z kremem kokosowym.

Zaczynam od zrobienia biszkoptu, tak jak zwykle. Na początek ubijam pianę z białek z 4 jajek (jajka prosto z lodówki, piana ubijana z odrobiną soli). Do piany dodaję 4 żółtka i 1/2 szklanki cukru i ucieram razem. Dodaję 1 szklankę mąki, łyżeczkę proszku do pieczenia, cukier waniliowy i łączę składniki mieszając mikserem. Warto mieszać chwilkę dłużej, ciasto się "napowietrzy", ładniej urośnie. Wlewam ciasto do wysmarowanego margaryną i posypanego mąką prodiża i piekę 20 min w około 200*C.

Teraz pora na krem kokosowy. Przepis na niego znalazłam jakiś czas temu, gdzieś w przepaści internetu. Do garnka wlewamy 1/2 litra mleka, dodajemy 1 szklankę cukru, 1 cukier waniliowy, 200g wiórków kokosowych, 1 kostka masła. Łączymy ze sobą wszystkie składniki, zagotowujemy, a następnie aż do odparowania, ciągle mieszamy.

Upieczony i wystudzony biszkopt, przekrajamy na dwie równe połowy. Spód ciasta układamy w posmarowanej margaryną tortownicy. Wykładamy na niego krem kokosowy i przykrywamy drugą częścią biszkopta. 

W rondelku, na małym ogniu i ciągle mieszając, rozpuszczamy tabliczkę ulubionej czekolady - może być z orzechami czy gorzka. Następnie polewamy nią nasz biszkopt - ja zrobiłam "kratownicę".

Ciasto wstawiamy do lodówki do zastygnięcia. Później także trzymamy je w lodówce, wtedy krem i czekolada będą smakować jeszcze lepiej.






 Ciasto niezbyt trudne, ale efektowne, prawda?

A na koniec zapraszam Was jeszcze na weekend z ogórkiem :) Po raz piętnasty organizowany jest w mojej okolicy Dzień Ogórka. Więcej o tegorocznym festynie poczytacie tutaj.



Pozdrawiam Was cieplutko, życzę udanego pierwszego szkolnego weekendu po wakacjach i do zobaczenia w poniedziałek!

25 komentarzy:

  1. Wygląda pysznie, ale nie będę robiła ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciasto wygląda smakowicie, więc chyba się skuszę. U mnie ciasta musiały by być trzymane pod kluczem, to może dłużej niż dzień by wytrzymały :)
    Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewuniu u mnie to samo :) Największe żarłoki moich słodkości to mężuś i moja siostra Ula :)

      Usuń
  3. Taka żona jaką jesteś to skarb , ciasto zabieram :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojej, dziękuję, chyba się zaczerwieniłam :) Częstuj się, bardzo proszę :)

      Usuń
  4. Uwielbiam wszystko co kokosowe wiec musze koniecznie wyprobowac twoj krem :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Odpowiedzi
    1. Bez pracy nie ma kołaczy hehe. Zawsze można kogoś innego namówić, żeby popracował hehe.

      Usuń
  6. Aneczko, jak zwykle same smakowitości oferujesz. Ja jednak pokusiłabym się wyłącznie na ogóreczki z tej beczki. Szkoda, że to tak daleko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Danusiu, ja bym Ci te herbowe kruszewskie ogóreczki nawet dziś wysłała, tylko obawiam się co by z nich zostało zanim by do Ciebie dotarły :) Chyba byś nie chciała takiego prezentu jednak hehe.

      Usuń
    2. Też tak myślę, beczki ogórków przecież w paczkę nie spakujesz, a słoiki /jeśli takowe wogóle są / to nie to samo. Liczy się jednak chęć, że chciałabyś mnie uszczęśliwić. Dziękuję i jedz za mnie, bo też lubisz.

      Usuń
    3. No ba, Danusiu, z przyjemnością pełną gębą :)

      Usuń
  7. Jak bylam mala to babcia czesto robila takie ciasto ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie no...takie pyszności, a ja w pracy z jogurtem..:(

    OdpowiedzUsuń
  9. O matko coraz bardziej mam ochotę na coś słodkiego ;) Kusisz oj kusisz :)

    OdpowiedzUsuń
  10. ślinka cieknie mi po brodzie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Pysznie wygląda i jeszcze ten kokos :)

    OdpowiedzUsuń

* DZIĘKUJĘ za czas, który poświęcasz, by do mnie zajrzeć, za odwiedziny i pozostawione komentarze!

* Zastrzegam sobie prawo do usuwania złośliwych lub obraźliwych komentarzy oraz spamu!