poniedziałek, 30 października 2017

399. "Igraszki z igłą" 1/2017 - recenzja.


Witajcie!

    Dziś mam przyjemność podzielić się z Wami wrażeniami ze "spotkania" z nową propozycją od Coricamo. Na rynek wkraczają właśnie "Igraszki z igłą", czyli czasopismo pełne inspiracji, ciekawych rozwiązań, skierowane do ludzi z hafciarską pasją.

 




   Ciekawa nowych inspiracji, oczywiście najpierw przejrzałam "Igraszki z igłą" pod kątem zawartych w czasopiśmie schematów. Okazało się, że zajduje się tu wiele ciekawych, niebanalnych propozycji. Chociaż każda z nich krąży wokół haftu - to na nudę narzekać nie można. Znajdziemy tu zarówno haft krzyżykowy, jak i koralikowy, czy wstążkowy.



   Przede wszystkim ogromny plus dla Redakcji, za pomysł umieszczenia w najnowszym numerze świetnych propozycji haftów świątecznych. Kartki, zawieszki, zakładki, ukochana przez wiele hafciarek sówka, tym razem w mikołajowej odsłonie i sympatyczny elfik, na pewno znajdą swoich zwolenników. Przepiękne, haftowane koralikami bombki robią niesamowite wrażenie! Tuż opok klasycznej, ludowej bombki, pyszni się ta czarno - biała - nowoczesna i stylowa.



 


   Co jeszcze znajdziemy w najnowszych "Igraszkach z igłą"? 

Chyba na przekór obecnej aurze, Redakcja czaruje kolorami! I czy to haft koralikowy, wstążkowy czy krzyżykowy w nietypowej formie akwareli, faktycznie odczarowuje wietrzną i deszczową pogodę. Jak na tacy podaje możliwość stworzenia niebanalnego prezentu! Jak znalazł pod choinkę :)

































   Natomiast, ponieważ jest to nowa pozycja na rynku, warto jeszcze zwrócić uwagę na szatę graficzną czasopisma. Bardzo podoba mi się przejrzystość wydania - potrzebne informacje, na przykład o niezbędnych materiałach czy sposobie wykonania danej propozycji, wyodrębnione są w ramkach. Podobnie jak ciekawa nowość, czyli "Nasza rada", gdzie Redakcja udziela przydatnych informacji :) Podobają mi się także nienachalne dodatki - różne rodzaje czcionek, delikatna kolorystyka, ciekawe grafiki i ozdobniki. Część propozycji okraszona jest jeszcze notatką, napisaną w przystępny, lekki sposób. Oczywiście wszystkie schematy czytelnie i dokładnie opisane, krok po kroku.




   Mam nadzieję, że oprócz takich rodzajów haftu jak haft krzyżykowy, wstążkowy czy koralikowy, które gościły już nieraz na łamach czasopism Coricamo, w "Igraszkach z igłą" pojawi się także haft płaski z przeróżnymi swoimi odmianami, ale i na przykład haft matematyczny, blackwork, czy może punch needle?

Czego mi zabrakło? Może odrobinę bardziej bezpośredniego kontaktu z Czytelnikiem - konkursu skierowanego do niego, choćby jednej strony poświęconej dobremu artykułowi o tematyce hafciarskiej, relacji z testowania nowości. Może jakaś cykliczna rubryka - wywiad z hafciarką, twórczynią wzorów. Może jakiś typowy branżowy artykuł - takie hafciarskie abc - kompendium wiedzy, trochę historii, trochę wiedzy teoretycznej. np o igłach, gęstościach i rodzajach kanw, rodzajach mulin, tamborków itd (swoją drogą świetny sposób na lokowanie produktu).


Niemniej czasopismo zapowiada się ciekawie, a w dodatku ma przystępną ceną.

"Igraszki z igłą" to pięćdziesiąt stron inspirującej podróży! Dajcie się porwać!


Pozdrawiam serdecznie, 
Ania z Kreatywnej Jacewiczówki


Dziękuję Coricamo za możliwość recenzji najnowszej propozycji czytelniczej :)

23 komentarze:

  1. Dzięki za recenzję, zawsze oko hafciarki i jej opinia daje bardziej rzetelny rzut na czasopismo. Ja się tylko czepnę jednego szczegółu - te ludowe bombki mają motywy kaszubskie, nie łowickie. Takie moje folkowe zboczenie. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetna recenzja.
    Czasopismo już sobie kupiłam i bardzo mi się podoba.
    Pozdrawiam serdecznie :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)
      Sporo ciekawych inspiracji ;) Nic tylko łapać się za igłę ;)

      Usuń
  3. Nie spotkałam się z nim jeszcze, ale pewnie dlatego, że nie szukałam...dzięki za recenzję:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Hmm, ciekawie się zapowiada, może się skuszę:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dzięki Dorotka ;) Ja czekam na kolejne numery, sama jestem ciekawa, w którym kierunku gazetka się rozwinie ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dobrze, że napisałaś i pokazałaś, a tym samym zachęciłaś do kupna. Dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
  7. Niestety ja jestem troszkę zawiedziona tą gazetką i moim zdaniem cena do jakości i treści jest jednak wygórowana.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Póki co pierwszy numer za nami, a Redakcja zapowiada, że będzie to nieco inne pismo, więc chyba warto dać szansę ;)

      Usuń
  8. Świąteczne drobiazgi są fajne :) Bombki folkowe już mnie nie radują bo to nie mój styl ale jak to mówią : dla każdego coś innego :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świąteczne wzorki również wpadły mi w oko. Mozna je wykorzystać na wiele sposobów!
      Etniczne bombki są świetne, i warto je pochwalić, ale to też nie mój styl. Ja raczej wolę klasykę złota i czerwieni ;)

      Usuń
  9. Popieram Cię. Właśnie tego o czym napisałaś mi brakuje w polskich wydawnictwach. Ja na razie się jeszcze z gazetką nie spotkałam, ale chętnie po nią sięgnę, bo ostatnio znów zaczął mnie kusić haft koralikowy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawda? Jest wiele ciekawych technik haftu, którymi zachwyca się świat, a u nas niestety brak tych trendów w wydawnictwach.

      Usuń
  10. Dziękuję Ci, Aniu za recenzję. ☺Szczerze mówiąc, jeszcze nie kupiłam tego pisma, ale czekałam na nie z ciekawością. Parę lat temu wychodziły "Igraszki z igłą " Haftów Polskich, mam 2 czy 3 numery z 2004 roku. W tym roku urodził się mój syn, więc z czasem na haft bywało różnie, a potem nie mogłam ich nigdzie znaleźć. Bardzo lubiłam to pismo, zawierało mnóstwo małych i średnich wzorów na kartki i obrazki. Jedna z niewielu gazet, z których wyhaftowałam prawie wszystko, kwiaty na czarnej kanwie, stare samochody czy zachody słońca (te są dekoracją przedpokoju do dziś). Mam nadzieję, że nowe "Igraszki z igłą" spełnią moje oczekiwania, a z Twojej recenzji wnioskuję, że tak. Pozdrawiam ☺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cała przyjemność po mojej stronie ;)
      Prawdę powiedziawszy i ja czekałam z niecierpliwością na to czasopismo.
      To pierwszy numer, a wewnątrz zapewnienie Redakcji, że będzie inspirująco i inaczej niż dotychczas. No cóż, czas pokaże. Ja mam nadzieję, że faktycznie będzie ciekawie i na światowym poziomie :)

      Usuń
  11. Świetna recenzja i super masz pomysły na ulepszenie czasopisma :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Ewa ;)
      Fajnie byłoby zobaczyć coś nowego, lub czegoś nowego się nauczyć.

      Usuń
  12. Awesome blog, i always enjoy & read the post you are sharing!
    Thank for your very good article...!
    ตารางคะแนนพรีเมียร์ลีก

    OdpowiedzUsuń
  13. Super recenzja, to kolorowe serce i drzewo, oraz pióro zachwyca, faktycznie idealna propozycja na szybki ale piękny prezent pod choinkę, urodziny itd. Szkoda że pomimo licznych recenzji, i sugestii Coricamo nadal nie otwiera sie na czytelnika w sensie tych wywiadów, artykułów, historii haftu.

    OdpowiedzUsuń

* DZIĘKUJĘ za czas, który poświęcasz, by do mnie zajrzeć, za odwiedziny i pozostawione komentarze!

* Zastrzegam sobie prawo do usuwania złośliwych lub obraźliwych komentarzy oraz spamu!