piątek, 4 kwietnia 2014

Imienne ręczniczki

Mój synuś przyzwyczaił się już do tego, że ma swój kuchenny ręczniczek i po każdym jedzeniu czy piciu wyciera w niego łapki i buźkę. Wśród nich jest oczywiście kupiony ręczniczek z Zygzakiem :) Ostatnio udało mi się za niewielkie pieniądze kupić pięć białych ręczniczków. Wiadomo miłe i przyjemne w obsłudze (czytaj w praniu) i od razu na nich widać, kiedy pora na wymianę. Tylko jak dla dziecka to trochę smutne i nudne. Przeglądając blogi,  trafiłam na haftowaneprezenty.blogspot.com i tam autorka bloga mnie zainspirowała, za co dziękuję :) Kiedy powstał już pierwszy haft, trafiłam jeszcze do Violi z robotkuje-i-bloguje.blogspot.com i zobaczyłam jej ręczniczek. Z głową pełna pomysłów zaczęłam "rozweselać" ręczniczki synka :)
Wzory konika i misia oraz szablony liter pochodzą z najnowszego Igłą Malowane 2/6 (HP 4/2014). Żyrafa z HP 12/2009. Kolorki dobrałam według swojej koncepcji :)  W całości jest to Ariadna, wzorki i litery to jej trzy nitki, czarna obwódka - dwie. Jak widzicie kanwa ma luźny splot i jest taka miękka, prawie jak pielucha tetrowa. Trochę mnie to złościło, kiedy próbowałam na niej wcześniej coś haftować, ale nie ma tego złego. W tym przypadku, kanwa okazała się idealna, a jej miękkość stała się atutem :) No i igłę wbijałam w sploty kanwy, a nie "prowadziłam" przez dziurki.
Ręczniczek 30x50 cm, biały zakupiony w Ikei za niecałą złotówkę, kanwa do haftu 33x10 cm.


Konik

Miś


Żyrafka


Hafcik i imię malucha :)

 
Gotowe ręczniczki












 Na koniec jeszcze kilka zdjęć z realizacji mojego projektu:


"Zaginanie" brzegów kanwy


Fastrygowanie kanwy z haftem do ręczniczka
Przyszywanie kanwy z haftem do ręczniczka
Wieszaczek ze wstążki i guziczka

Błysk w oczku i minka mego synka, mówi sama za siebie :) A ten z żyrafka będzie dla siostrzenicy, jako dodatek świątecznego prezentu :)

Przypominam  i zapraszam serdecznie na Candy ślubne u mnie :)

23 komentarze:

  1. Śliczności.
    Mój synek ( !!! ) jak chodził do przedszkola miał powyszywane i ponaszywane worki do kapci i strojów na gimnastykę. Cieszył się z nich bardzo, bo nikt inny takich nie miał. Postaram się poszukać i zrobić zdjęcia na bloga.
    Pozdrawiam i spokojnego dzionka życzę

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za docenienie :) Ja z chęcią sobie Twoje cuda pooglądam. Co prawda jeszcze za kilka lat, ale przedszkole przede mną :)

      Usuń
  2. I od razu inaczej! Piękne kolorowe ręczniczki wyszły.)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najważniejsze, że Piotruś zachwycony :) Wieczorem zielonego misia całował i tulił :) Zobaczymy jeszcze jak z ich praniem będzie, ale to ariadna, więc nie powinna farbować :)

      Usuń
  3. Nie ma to jak szczęśliwa różowa żyrafa... :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hihihi, żyrafa dla siostrzenicy na święta, więc jeszcze jej nie widziała :) W oryginale jest w odcieniach brązów, ale dla trzy latki - różowy to najpiękniejszy kolor na świecie przecież!

      Usuń
  4. Pomysł bardzo fajny, od razu ręczniczki wyglądają weselej. Pozdrowionka!~!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację Kochana :) Pracy nie jest dużo, spełniłam swoją "zachciewajkę" wyszycia tych małych hafcików i synuś zadowolony :)

      Usuń
  5. Są super! Że też ja maszyną posługiwać się nie umiem!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci za uznanie :) Akurat tutaj za wiele szycia nie ma, taki zwykły prosty ścieg :) Jestem pewna, ze dałabyś radę :)

      Usuń
  6. Ślicznie wyglądają te ręczniczki :)
    Zazdroszczę Ci tych białych ręczniczków, do tego w takiej niskiej cenie. ALe już nie o cenę chodzi. Mnie się nie udało zakupić czystego białego ręczniczka (bez ozdóbek, haftu, aplikacji) od 1,5 roku...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, za miłe słowa :) Mój znajomy wynalazł je w Ikei, są całe białe, 100% bawełna i dobrej jakości, 30x50 cm.

      Usuń
    2. Fajnie, że się zainspirowałaś też moim wykonaniem - znalazłaś fajniejsze guziczki niż ja :)
      Wiesz, napisałam pytanie do IKEA ile policzą sobie za pakowanie i za przesyłkę takich ręczniczków... aż jestem ciekawa czy i co odpowiedzą.

      Usuń
    3. Fajnie, że mogłam zobaczyć Twoje wykonanie :) Też jestem ciekawa :) Daj znać co Ci odp. Ja mam to szczęście, że znajomy w ramach firmowych zakupów, co jakiś czas zagląda do Ikei, więc przy okazji siejemy prywatę, oczywiście nie nadużywając jego uprzejmości :)

      Usuń
    4. Już mam odpowiedź od Ikei - do 10 kg koszty pakowania i przesyłki wynoszą 25 zł. I się teraz zastanawiam, bo to 5 razy więcej niż wartość np. 5 szt. ręczniczków.

      Usuń
    5. No to faktycznie taki duży sklep, a takie koszty hehe. To już Twoja decyzja :) Z ciekawości zważyłam i jeden ręczniczek (bez haftu) waży około 0,05 kg. Może jednak jakiś znajomy przy okazji będzie w okolicy Ikei?

      Usuń
    6. Dzięki. No drogo. Zobaczę, może z kimś coś załatwię. Pozdrawiam :)

      Usuń
  7. super te ręczniki wyszły...bardzo kolorowe, idealne dla dzieci :)

    OdpowiedzUsuń
  8. ręczniki świetne, muszę o tym pomyśleć jak mały pójdzie do żłobka

    OdpowiedzUsuń
  9. I biały, nudny ręczniczek od razu poweselał :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo fajny pomysł z tymi ręczniczkami, podoba mi się Twój pomysł :)

    OdpowiedzUsuń

* DZIĘKUJĘ za czas, który poświęcasz, by do mnie zajrzeć, za odwiedziny i pozostawione komentarze!

* Zastrzegam sobie prawo do usuwania złośliwych lub obraźliwych komentarzy oraz spamu!