piątek, 13 czerwca 2014

Ciasto marchewkowe

 Dziś piątek trzynastego, więc na poprawę humoru bardzo fajna bułeczka, z nietypowym elementem, czyli marchewką. Polecam dla dzieciaków :)

Zaczynam od ubicia piany z białek z 4 jajek (jajka prosto z lodówki, piana ubijana z odrobiną soli). Do piany dodaję 4 żółtka i 1/2 szklanki cukru i ucieram razem. Dodaję 2 szklanki mąki, proszek do pieczenia łączę składniki mieszając mikserem. Warto mieszać chwilkę dłużej, ciasto się "napowietrzy", ładniej urośnie. Dodaję pół szklanki przegotowanej, letniej wody i mieszam. Następnie dodaję 1 - 1,5 szklanki świeżej marchewki, tartej na tarce o grubych oczkach (jeżynowej) i ponownie mieszam, tym razem ręcznie łyżką, z resztą składników (mikser rozdrabnia marchewkę). Można marchew zetrzeć na tarce o drobnych oczkach, ale wtedy łączy się z ciastem i nie widać, że w ogóle w nim jest, smakuje jednak tak samo. Wlewam ciasto do wysmarowanego margaryną i posypanego mąką prodiża i piekę około 40 min w około 200*C. Po upieczeniu posypuję ciasto po wierzchu cukrem pudrem.
Życzę smacznego i udanego weekendu!

Ciasto tuż przed pieczeniem

Ciasto marchewkowe

22 komentarze:

  1. Mniam, mniam, kilka lat wstecz, znalazłam podobny przepis na ciastko marchewkowe :P i oszalałam, jedno z najlepszych ciachów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja ogólnie nie przepadam za gotowaną/duszoną itp, marchewką, ale w tym cieście o dziwo mi nie przeszkadza :) Jest to jedno z niewielu ciast, jakie można podać nawet małemu dziecku, a jaki dobry sposób na przemycenie marchewki :)

      Usuń
  2. Robiłam kiedyś z innego przepisu,ale teraz chętnie skorzystam z Twojego ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja właśnie metodą prób, dopasowałam przepis do siebie i zawsze wychodzi :) Z resztą co tam ma nie wyjść :) Przymierzam się do Twojej sałatki, ale mąż kupił nie ten makaron hehe.

      Usuń
  3. Takie dietetyczne Ci to ciasto wyszło,ale smaka narobiłaś,Widać,że piątek trzynastego nie przeszkodził w świetnym wykonaniu tegoż specjału i wszystkim smakowało.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mąż się śmiał, że koledzy prosili w pracy, żeby chociaż dał powąchać hehe. Mnie tam pech nie straszny, co ma być to będzie :)

      Usuń
  4. Na pewno smaczna, ale ja od kuchni trzymam się daleko :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Smaczna i prosta :) Ja tam też nie jestem masterchefem, ale daję radę :)

      Usuń
  5. Ciasto na pewno było smaczne. Dziękuję za słowa otuchy. Na pewno będę zaglądać do ciebie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj było, było, chyba dlatego zniknęło w oka mgnieniu. Zapraszam, czym chata bogata :)

      Usuń
  6. Przepis na ciasto bardzo kuszący:) postaram się je wykonać, szybkie i proste:) pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziękuję za udział w moim candy, niebawem wyniki , życze szczęścia w losowaniu i Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. tylko pół szkl cukru... musze spróbować przepisa :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę warto, bo naprawdę smaczne i proste ciasto :) Robiłam już wiele razy :)

      Usuń
  9. Muszę wypróbować, bo moja Zosia nie tknie się marchewki, może uda się ją oszukać...:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piotruś nawet za bardzo nie zwrócił uwagi, więc może córeczka też nie zgadnie. Chociaż z drugiej strony maluchy są szalenie spostrzegawcze :)

      Usuń
  10. Super przepis, na pewno wypróbuje :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ciacho pycha. U mnie w pracy zrobiło furorę.

    OdpowiedzUsuń
  12. Ooooo... w końcu ciasto, które znam :)

    OdpowiedzUsuń

* DZIĘKUJĘ za czas, który poświęcasz, by do mnie zajrzeć, za odwiedziny i pozostawione komentarze!

* Zastrzegam sobie prawo do usuwania złośliwych lub obraźliwych komentarzy oraz spamu!