piątek, 11 lipca 2014

Chusteczki dla maluchów :)

   W sumie tym razem zrobiłam cztery chusteczki. Dwie pierwsze powstały dla Stasia. Biedaczkowi idą teraz ząbki i ślini się przy tym okropniście, a mokra bródka bardzo szybko się podrażnia, nie mówiąc już o ciągle mokrym ubranku :) Ciocia Ania nie mogła przejść obok tego problemu obojętnie hehe.
Pamiętacie moje letnie chusteczki na szyjkę dla Piotrusia? Tym razem chusteczki mają biały kolor i obrębiłam je w inny sposób - także przy pomocy maszyny do szycia, ale nie ściegiem prostym tylko owerlokowym, nicią w kolorach haftów. A sam haft wyszyty ściegiem łańcuszkowym (trzy nitki ariadny) z odrobiną haftu płaskiego/kładzionego (dwie nitki ariadny). Materiał na wszystkie chusteczki to taka pościelowa bawełna. Za szablon tradycyjnie posłużyły kolorowanki Piotrusia :) A oto i efekt :) 















 


   Z rozpędu powstały jeszcze dwie. Jedna z nich - dla mojej siostrzenicy Oliwki. Wybieraliśmy się do nich z wizytą i potrzebny był drobny prezencik. Ika dostała Prosiaczka :)



Czwarta chusteczka, powstała dla Wiktora, synka znajomej, który jest ogromnym fanem Myszki Miki :)




 A na koniec jeszcze wszystkie cztery chusteczki razem :)







Coraz bardziej podoba mi się ten haft płaski, oj muszę się przełamać i spróbować zrobić coś większego. Juz nawet coś tam w główce siedzi :)

Tymczasem szykuje mi się weekendowy, rodzinny wyjazd, chociaż oczywiście pogoda się zepsuła,  ale nic to! Ważne, że razem :)

Życzę Wam miłego weekendu bez względu na pogodę i do zobaczenia w poniedziałek :)

26 komentarzy:

  1. Nie próżnujesz :)
    U nas nadal upał... nic się nie chce.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To takie drobiazgi, więc nie napracowałam się za bardzo, takie tam przerywnik :)

      Usuń
  2. W taki upał to maluchom takie chusteczki na główki się przydadzą. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przepiękne te chusteczki! Świetne wzorki wybrałaś.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Wzorki, tak jak pisałam, pochodzą z przeróżnych kolorowanek synka :)

      Usuń
  4. Piękne chusteczki z wspaniałymi wzorami, cudeńka :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne chusteczki :) Życzę udanego wyjazdu. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Kochana z Ciebie kobitka :) Piękne chusteczki!
    Odpoczywaj!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tam kochana hehe, ale dziękuję :) Z tym odpoczynkiem to różnie :)

      Usuń
  7. No najwyższy czas na coś większego :) moim zdaniem opanowałaś do perfekcji małe hafty płaskie. A co chcesz większego haftować? Jakby co śmiało możesz stukać po jakieś wzory :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do perfekcji to mi naprawdę dużo brakuje, oj dużo. Myślałam może o jakimś motywie kwiatowym, mam do "zagospodarowania" haftem powierzchnię 25x25 cm.

      Usuń
    2. Dziękuję, zajrzyj na swój @ w wolnej chwili :)

      Usuń
  8. Śliczne chusteczki. Jak będę miała kiedyś małego szkraba to się po taką zgłoszę:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Nie wiem jak Ci "daleko" do tego szkraba, ale z miłą chęcią zgłoszenie przyjmę :)

      Usuń
  9. Pewnie, że się przełam..haft płaski jest rewelacyjny:) Choć sama dawno go nie używałam...Chusteczki są przepiękne:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już coś tam w głowie się planuje, zobaczymy co z tego wyjdzie :) Dziękuję za miłe słowo o chusteczkach :)

      Usuń
  10. Chusteczki są rewelacyjne :)

    OdpowiedzUsuń

* DZIĘKUJĘ za czas, który poświęcasz, by do mnie zajrzeć, za odwiedziny i pozostawione komentarze!

* Zastrzegam sobie prawo do usuwania złośliwych lub obraźliwych komentarzy oraz spamu!