poniedziałek, 10 lutego 2014

Klopsiki z indyka z kawałkami papryki

   Mięso z indyka jest trochę niedoceniane, ale moja rodzinka je lubi. Zresztą mając w domu małe dziecko siłą rzeczy staram się, żeby nasza dieta była urozmaicona i bogata w różne smaki. Wymyśliłam, więc klopsiki z mielonego mięsa z indyka z kawałkami marynowanej papryki. Przygotowanie nie zajmuje dużo czasu, a te mięsne kuleczki można podawać na kilka sposobów, więc zawsze danie obiadowe może być troszkę inne.
Do miseczki wrzucam 500g mielonego mięsa z indyka, drobno posiekany czosnek i cebulkę. Dodaję majeranek, pieprz ziołowy, sproszkowany listek laurowy, sól. Celowo nie podaje w jakiej ilości, bo to naprawdę zależy od osobistych preferencji. Następnie wsypuję do miseczki 1,5 szklanki bułki tartej i wbijam 2 jajka. Na koniec dodaję, pokrojoną w kostkę marynowaną w occie paprykę (w sezonie dodaję świeżą). Wszystkie składniki mieszam i formuję mięsne kuleczki (takie około 5cm średnicy). W garnuszku gotuję 1,5 litra wody i wrzucam po kilka kuleczek. Po wypłynięciu klopsików na powierzchnię, gotuję je jeszcze około 10 min na średnim ogniu (mam płytę indukcyjną, więc u mnie to raczej 5-6 poziom, niż średni ogień :p ). Tak przygotowane klopsiki świetnie smakują zarówno z ziemniakami, makaronem, jak i ryżem, czy kaszą gryczaną. A ponieważ mięsko z indyka jest dosyć suche, możemy klopsiki polać ulubionym sosem. Smacznego :)

Klopsiki z indyka z kawałkami papryki
  
 A na koniec coś a propos tartej bułki. Ja robię ją sama, bo bułeczki przecież prawie zawsze zostają. Ktoś mi kiedyś podpowiedział, że bułeczki do suszenia warto przekroić na pół. Wygodniejsze do tarkowania są bułki przekrojone nie tak jak do kanapki na dwie "kromki", ale na dwie polowy - tak jak przekrajamy jabłko. Bułka przecięta w ten sposób, szybciej wyschnie niż ta pozostawiona w całości.

Bułka przygotowana do suszenia

2 komentarze:

* DZIĘKUJĘ za czas, który poświęcasz, by do mnie zajrzeć, za odwiedziny i pozostawione komentarze!

* Zastrzegam sobie prawo do usuwania złośliwych lub obraźliwych komentarzy oraz spamu!