poniedziałek, 10 lutego 2014

Sałatka śledziowa z pieczarkami i kukurydzą/kiszonym ogórkiem

  Jako typowa Podlasianka, nie mogę nie lubić śledzika :) A więc zapraszam na mój dzisiejszy obiadek - błyskawiczną sałatkę ze śledzia :)
6 filetów ze śledzia (matias), marynowane pieczarki (400g po odsączeniu) i średniej wielkości cebulę kroję w kostkę. Wrzucam kolejno składniki do salaterki, dodając na koniec puszkę odsączonej kukurydzy. Na koniec dodaję 4 stołowe łyżki majonezu, pieprz ziołowy do smaku i mieszam wszystkie składniki.
Celowo w tytule podałam i kukurydzę i kiszonego ogórka. U mnie dziś wersja z kukurydzą, ale robię też wersję z ogórkiem, czyli tzw. sałatkę tatarską. Wtedy zamiast kukurydzy dodaję startego na tarce do warzyw (grube oczka) kiszonego ogórka. Tego startego ogórka warto zostawić na chwile po tarkowaniu, żeby puścił sok, który następnie zlewamy (nawet trochę odciskając) dzięki temu sałatka nie będzie wodnista. Przy ogórku - majonezu może być troszkę mniej. 
Sprawdziłam, że ta moja sałatka świetnie nadaje się na farsz do połówek ugotowanych na twardo jajek - trzeba tylko składniki pokroić bardzo drobno :) Smacznego!


Sałatka śledziowa z pieczarkami i kukurydzą

8 komentarzy:

  1. Hmmm kochana szybka i smaczna sałatka na pewno zagości na moim stole bo bardzo lubię śledziki. Pozdrawiam!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale mi ślinka cieknie;))Uwielbiam śledzika w różnych formach ale jeszcze z pieczarkami nie robiłam.Obowiązkowo muszę sobie dogodzić i na pewno z przepisu skorzystam. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie zapraszam do wypróbowania nowego połączenia :)

      Usuń
    2. Aniu moczysz wcześniej śledzie czy od razu kroisz do sałatki?

      Usuń
    3. Ja kupuje śledzie a'la matias, więc moczę koniecznie. Nawet podwójnie, wodę zmieniam na nową po jakiejś godzinie moczenia.

      Usuń
  3. Kolejna salatka!! Czasu mi braknie na probowanie przepisow

    OdpowiedzUsuń
  4. W tej sałatce jest wszsytko co lubię :)

    OdpowiedzUsuń

* DZIĘKUJĘ za czas, który poświęcasz, by do mnie zajrzeć, za odwiedziny i pozostawione komentarze!

* Zastrzegam sobie prawo do usuwania złośliwych lub obraźliwych komentarzy oraz spamu!